نسخه چاپی

حسن بیگی در گفت و گو با نما :

نگاه سلیقه ای به شبكه ملی اطلاعات مانع از را راه اندازی آن شده است/فهم اهمیت فضای مجازی برای برخی از مسئولین ضعیف است

عکس خبري -نگاه سليقه?اي به شبکه ملي اطلاعات  مانع از را راه اندازي آن شده استد/فهم اهميت فضاي مجازي براي برخي از مسئولين ضعيف است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : ما به یك جمع بندی خالص دست پیدا كردیم كه هر ارگانی كه از یك مدیر مدبر برخوردار بود و زیر نظر ولایت فقیه فعالیت كرد به نتیجه ی مطلوبی رسید و به درجه خوبی در سطح بین الملل دست یافت اما در بحث مخابرات با تغییرات مدیریتی هیچ اقدام قابل توجهی نداشتیم و با عدم تمركز مواجه بوده ایم .

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با نما درباره راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا کنون ، گفت : هر کشوری موظف است برای تحت کنترل قرار دادن شرایط کشور شبکه ای را راه اندازی کند و این مساله به این دلیل است که امروزه شاهد هستیم که همه دنیا از ناهنجاری ها و نفوذ افکار ملحد آمریکایی ها نگرانند .
وی ادامه داد : کشورهایی مانند روسیه ، چین ، آلمان ، فرانسه و سایر کشورها همگی در تلاشند تا هر حرکت غیر اخلاقی توسط آمریکایی ها را خنثی کرده و با ایجاد شبکه ای مستقل در کشورهای خود در این راه قدم گذاشته اند .
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور انقلابی و اسلامی است ، اظهار داشت : با توجه به اینکه ام القراء کشورهای اسلامی ایران است، باید درصدد راه اندازی شبکه ای پیشقدم می شدیم تا کشور ما نیز از نفوذ این گونه افکار زیان بار در امان بماند .
وی افزود : متاسفانه شاهد هستیم با وجود دانشمندان بسیاری که در داخل کشور حضور دارند که در بخش هسته ای ، نانو ، بنیه دفاعی و زمینه موشکی بسیار فعالند و تلاش های فراوانی را داشتند و به رشد و بالندگی رسیده اند اما متاسفانه در زمینه ی ایجاد شبکه ملی اطلاعات بسیار ضعیف عمل کرده ایم .
وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد شبکه ملی اطلاعات ، اذعان داشت : ما به یک جمع بندی خالص دست پیدا کردیم که هر ارگانی که از یک مدیر مدبر برخوردار بود و زیر نظر ولایت فقیه فعالیت کرد به نتیجه ی مطلوبی رسید و به درجه خوبی در سطح بین الملل دست یافت اما در بحث مخابرات با تغییرات مدیریتی هیچ اقدام قابل توجهی نداشتیم و با عدم تمرکز مواجه بوده ایم .
وی توضیح داد : مهم ترین اشکال در بخش فناوری کشور وجود سلایق مختلف مدیران در تشخیص اولویت هاست و متاسفانه این مساله کشور ما را نسبت به کشورهای جهان بسیار عقب انداخته است .
حسن بیگی با بیان اینکه وزیر ارتباطات منتخب نمایندگان که به تازگی وارد وزارت خانه شده است این قول را به مجلس داده است که این مساله را در اولویت قرار دهد ، گفت : متاسفانه ما بسیاری از اختیاراتی را که در سطح فضا داشتیم را داریم از دست می دهیم و زمان ما در ماهواره های دور برد در حال کوتاه شدن است و ممکن است امتیاز کشور ما به کشور دیگری واگذار شود ؛ بنابراین وزیر ارتباطات متعهد شدند که در این زمینه متمرکز عمل کند و مجلس نیز قول همکاری داده است .
وی در پایان خاطر نشان کرد : ما در تلاشیم که به عنوان یک نهاد مهم و تاثیر گذار در کشور همیشه مطالبه گر باشیم و از رسانه ها و مردم هم انتظار داریم که در این راه ما را پشتیبانی کنند تا بتوانیم به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک فناوری مهم دست پیدا کنیم .


۱۳۹۶/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...